Ardennenklassen 2024

Onze leerlingen van het 6de leerjaar genieten momenteel van een zalige week in de Ardennen.

Dag 1: Vandaag genoten we van een heerlijke wandeling langs la Hoëgne. Een prachtige wandeling langs rotspartijen naast een kolkend bergriviertje. Daarna trokken we richting ons huisje waar we rustig de tijd hadden om ons te installeren.

Foto's

Dag 2: We vulden onze buiken met een stevig ontbijt, helemaal klaar voor een nieuwe dag. Vandaag werden er grenzen verlegd en hoe! Klimmen, klauteren, afdalen, elkaar helpen, supporteren voor elkaar,... wat zijn wij trots op hen, op hun doorzettingsvermogen, op hun motivatie! Wauw!! Onze benen moe, onze hartjes vol ... op naar het fort van Bouillon. Daar werden we door onze leerlingen vakkundig gegidsd. Jammer dat de vogelshow omwille van het slechte weer niet doorging. Nog wat ontspannen in ons huisje en dan bedjes in! Op naar een nieuwe dag.

Foto's

Dag 3: Vandaag bezochten we het Safaripark Monde Sauvage. We reden met een treintje tussen de dieren en we hadden geluk. Sommige dieren konden we van héél dichtbij bekijken! #kleinegelukjes. Verder gingen de kinderen in groep het park verkennen. Ze hadden ook de gelegenheid om een zeeleeuwen- en papegaaienshow bij te wonen. 's Avonds bakten we gezellig vleesjes op de bakplaat en speelden we coöperatieve spelletjes. Le travail d'équipe fait le rêve!

Foto's

Dag 4: Vandaag bezochten we de leisteenmijn in Bertrix. We kregen een heel interessante rondleiding door de mijn. Wat was het leven daar zwaar en moeilijk! Daarna gingen we zelf aan de slag. We slepen onze steen en maakten er een mooi souvenir van. We genoten alvast van een top laatste avond. Le bonheur se trouve dans les petites choses.

Foto's

Dag 5: Onze laatste dag in de Ardennen... Vandaag bezochten we het Bastogne War Museum. Een beklijvend bezoek waar we stil van werden. Na een vlotte ? terugrit konden we mama's, papa's, broers en zussen weer knuffelen.

Foto's

Lieve kids van L6, wat hebben we genoten van deze week met jullie. Jullie gaven betekenis aan openheid, doorzettingsvermogen, verdraagzaamheid en teamwork! Een dikke dankjewel van juf Sija, juf Chris en juf Tinne!